BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 28, 2010

Folkart Order: English Cottage signage

Salam,
order oleh zeti.. sorry zeti amik masa yg lama nk siapkan..hehe..sbb MDF stok punya pasal la ni..hehe..hanya ada lagi 4 pieces je lagi.. pjg size A4

thx.. actually design agak simple..tp zeti nak lebih crowded..hmm..mmg crowded smpi tulisan pn tak muat nak tulih..hehe..hope zeti suka ye




actually liner brush sy dh spoiled..sy amik masa yg agak lama nk buat wording ni..huhu..

ok..ada beberapa perubahan dr segi order dan perlaksanaannye..sy hanya akan start buat FA apabila terima deposit.,kenapa ye??? cekik darah sungguh ko ira.. huhu.. actually ada beberapa sebab yg sgt membuatkan sy terpaksa laksanakan hukum yg dibenci ramai ini.. semuanya melalui pengalaman sadis sy sepanjang berkecimpung dlm FA ni.. sebab2nya ialah seperti berikut:

1. dh siap lukih segala tp last minute customer cancel.. eeeeeiiii..rasa mcm nak cekik pn ada..uwaaaaa..sedey :'( klw buat assalamualaikum signage leh letak kat umah sendiri @ let go kat org lain..klw buat ira's cottage ke??? jenuh sy nak cari org nama ira utk beli..kot2 dh jmpa taknak beli pulak :(

2. dh siap lukih, varnish pack segala.. last minute customer kata tgu gaji bulan depan.. sbnrnya sy bole terima..cuma yg tak bole terima bila dh siap semua baru bagitau.. sy rasa lagi fair klw sy siapkan next customer dulu..bayangkan klw org order smpi 10 bijik.. yg mengambil masa 2 minggu @ lebih utk siapkan.. tgk2 tak ready amik lagi..jadi pada sy lagi fair beritau awal2 dan sy akan dahulukan customer seterusnya dahulu.. betul? lebih adil beri keutamaan pd org yg mmg ready nak beli.. hmmmm.. tak tau la sejauh mana org lain pikir pasal ni..tp sy cuba letak diri sy dlm dua keadaan.

  • sbg penjual : sy rasa mcm tension gak..dh siap berminggu2..tgk2 income zero..huhu..at least klw sy KIV dan siapkan customer lain dulu..ada gak pendapatan sy selama waktu itu
  • sebagai customer: sy rasa mcm tension je tgu turn lama2.. padahal klw org tu tak ready lagi ..bole la siapkan barang sy dulu.. 

3. semua dh siap..tp tak dapat dihubungi dgn tiba2..jadi tersadai la di rumah sy..huhu

4. lebih adil utk sy dan customer.. betul tak??

wlwmcmna pn..mostly .. customer2 tak mcmtu..ada segelintir je yg begitu.. insyaAllah sy akan bertimbangrasa pd org yg juga bertimbangrasa pd sy.. dan sy tau org2 itu..hehe..mereka adalah regular customer sy..yg mmg tak pernah ada masalah dr A-Z

ok la.. nak siapkan next customer iaitu kak Jun membe kak sharifah :)

0 comments: